Известие

Collapse
No announcement yet.

Молба за мнение

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Молба за мнение

    Здравейте колеги,

    Пиша ви във връзка с един проблем, който имах с моята Алфа (146/1.6 вхr) преди няколко дни и ви моля за мнение.
    Бях спрял колата само за няколко минути, за да отида до супера, като се качих обратно обаче и завъртях ключа, не се случи абсолютно нищо, ама наистина абсолутно нищо, нито светна таблото, нито дори се чу някакво щракване от завъртането на ключа. Друг въпрос е, че беше късно вечер, че валеше дъжд и наполовина ми беше отворен прозореца, който както можете да се досетите така и не помръдна. Просто нямаше никакви признаци на движение на ток в колата
    Както и да е, изтеглихме колата до платен паркинг и набутах някакви неща в прозореца, за да не влиза вода в купето и я оставих така за през нощта. На следващия ден дойде един майстор, който в интерес на истината е обгрижвал тази кола, още преди аз да я купя. Отвори капака и бих закал изключително бързо намери причината, сега може би ще ви се сторя малко невеж, но не знам, как по друг начин да ви обясня....... до отделението за хидравличната течност има една черна кутийка, в която влизат 3 жички (2 дебели и 1 тънка, като и трите са червени на цвят), които на повърхността излизат във формата на 3 жълти щифтчета и както майсторът ми обясни се водели нещо като основния бушон на колата, та въпросната кутийка просто се беше разтопила. Не разбрах точаната причина, но явно е преминало някакво супер високо напрежение и въпросните жички не са били свързани добре, или някоя от тях не е била и е дало на късо по мрежата.
    Това, което майсторът направи обаче, за да отстрани повредата ме озадачава малко и именно по този въпрос търся вашето мнение и съвет, той изцяло отстрани кутийката (по мое мнение, тя така или иначе, не ставаше за нищо) и свърза трите кабела с медни кръгли окончания, като прекара един болт между тях и го затегна, след което ги изолира. Моментално, след свързването на кабелите се усети живот в колата, мигачите започнаха да мигат, алармата се включи и тн.
    Това се случи преди седмица и до момента, да не викам дявола, нямам проблеми с колата, но въпросът ме е следния, дали манипулацията, която направи въпросният майстор е била уместна и дали това оголване (махане на черната кутийка) не би ми създало някакъв голям проблем в даден прекрасен момент????

    Само да уточня, че майсторът ми бе похвале и препоръчан от много и то нямащи връзка помежду си хора

    Моля ви за мнение и ви благодаря предварително!!!
    ONYX
    ALFA 146/ 1.6 Boxer

  • #2
    Ами нямам си на идея за какво точно приказваш колега - нямам 145 ,но ще ти кажа едно нещо. Бушоните се слагат за да бъдат най- слабото място във една верига. Та ако стане нещо да изгори бушона. Като махнеш бушона сам се сещаш какви рискове си носиш - следващият път може да ти се запали инсталацията, а от там и колата.
    Трябва да се види защо по дяволите е станала цялата тази работа и на мен никак не ми се струва добра идеята за отстраняване на бушоните и релетата (или каквото е там това нещо). Все пак нека да се изкажат и колегите който имат такава кола.
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
    ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

    Comment


    • #3
      Това по-скоро е някакъв разклонител, а не бушон, ма не съм съвсем сигурен де . НО на мойта си има бушон преди тази кутийка (един голям дебел, намира се пред акумулатора) и през него минават всички токове. Ако той е налице, мисля че няма проблем. А за да се стопи въпросната кутийка, най-вероятно е имало лош контакт.
      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

      Comment


      • #4
        [Това по-скоро е някакъв разклонител, а не бушон, ма не съм съвсем сигурен де . НО на мойта си има бушон преди тази кутийка (един голям дебел, намира се пред акумулатора) и през него минават всички токове. Ако той е налице, мисля че няма проблем. А за да се стопи въпросната кутийка, най-вероятно е имало лош контакт]

        Да не визираш една черна кутийка, която се намира от дясната страна на акумолатора, когато застанеш с лице към него?
        ONYX
        ALFA 146/ 1.6 Boxer

        Comment


        • #5
          Колега какво ще кажеш за една снимка, става много по- лесно
          Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
          ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

          Comment


          • #6
            да колега, идеята е добра, ще се опитам утре да публикувам една
            ONYX
            ALFA 146/ 1.6 Boxer

            Comment


            • #7
              Мисля, че се сещам за тая кутийка и в интерес на истината не съм я отварял да видя какво има вътре, но според мен след като италянците са я сложили явни изпълнява някаква функция.
              Следователно отстраняването и ще доведе до някакви промени.
              Peugeot 607 2.7 HDI 204 hp
              EX: Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 hp ГИ
              EX: Alfa Romeo 146 1.6 Boxer

              Comment


              • #8
                Това е разклонителната кутия на плюсовете Няма проблем да си караш както е направил майстора Само дето сигурно изглежса много циганско
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Много ви благодаря за мненията
                  ONYX
                  ALFA 146/ 1.6 Boxer

                  Comment


                  • #10
                    ами, не знам, не бих казал, че изглижда много циганско, защото го е "обинтовал" доста добре и прибрано, но в крайна сметка не си е кутийчето от преди. Абе няма значение, въпреки, че държа на външния вид на колата, за мен важното е тя да върви и да няма някакви други проблеми.
                    ONYX
                    ALFA 146/ 1.6 Boxer

                    Comment

                    Working...
                    X